”Årets snyggaste svenska poster” – Moviezine

Marcell Bandicksson har med sina andlöst snygga och konstnärliga filmaffischer tagit sig hela vägen till Hollywood. Hans senaste poster är dock för en svensk film, Gröna Lund-dramat Eld & Lågor. En byrå hjälpte till att ta fram en passande tagline och reaktionerna lät inte vänta på sig. Så här skrev exempelvis Moviezine:

”Av hundra attraktioner är en förbjuden.” Med en fyndig tagline och en explosion av färger har Mårlind & Stein släppt en filmaffisch att swoona över.

Behold the magic!

En byrå inleder samarbete med BBH Stockholm

En byrå har fått äran att hjälpa branschjätten BBH Stockholm, Sveriges mest prisbelönta mobilbyrå, med ett utmanande copy/textuppdrag som ser ut att bli startskottet på ett strålande samarbete.

klicka på bilden för att läsa den minst sagt matiga artikeln med Sebastian Knutsson från King. En byrå stod för engelsk text utifrån BBH Stockholms djupgående intervju.

What the hell is a tagline and why do I need one?

From plain and professional to weird and wacky – make that business mumbo jumbo memorable!

A tagline is an efficient tool to define your brand and create an instant emotional connection with the consumers. Whether it’s for boiling down your offer and values in a single statement, provoking a reaction or simply for explaining what you do, a good tagline can go a long way.

Some say taglines are irrelevant in modern marketing. The traditional print campaigns have been replaced by smartphone ads and five second video clips that leave little room for anything but the specific offer. And your witty motto is often the first to go. Many large corporations have stopped using their famous slogans and taglines entirely. But then again, Apple and such companies need no further introduction.

For a start-up or a small business, you can’t afford the luxury of not using all the tools available. A tagline may not suit every type of new media, but when it does, why not use it? Even in digital marketing, there’s certainly a need for snappy and memorable phrases to put you on the map and separate you from the competition.

Can you tell the difference between imperative, descriptive and provocative taglines? Can you decide which type is best suitable for your brand? We can. Show us your brand strategy and we get back to you with 50 great taglines to choose from in no time.

In the meantime, check out some of our favourite iconic taglines from marketing history. Can you tell what the buzz was all about?

 

 

 

En byrå välkomnar Advisa!

Advisa erbjuder kostnadsfri hjälp för dig som kund att sänka dina lånekostnader. En byrå hjälper Advisa att nå ut till fler kunder. En win-win-win, helt enkelt.

Läs mer om om Advisas erbjudanden här.